یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشد

شاید جالب باشد که بدانید زبان فرانسه دومین زبان محبوب در فضای مجازی و اینترنت است. آشنایی با زبان فرانسه به واسطه برقراری ارتباط با فرانسه زبانان و اطلاع از خبرهای روز دنیا که به واسطه‌ی رسانه‌های فرانسه زبان پخش می‌شود. در ادامه به سایر مواردی که باعث پر اهمیت بودن این زبان شده است اشاره خواهیم کرد. اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان فرانسه هستید بهتر است تا انتهای این مطلب با همراه باشید.

 

چرا زبان فرانسه یاد بگیریم ؟

یکی از مهمترین دلایل یادگیری و اهمیت زبان فرانسه را می‌توان به امکان تحصیل در دانشگاه‌ها فرانسه نام برد که جاذبه‌ پذیرش بسیاری را برای اکثر دانشجویان جهان دارد. از سایر دلایل محبوبیت آموزش زبان فرانسه باید به این نکته اشاره کنیم که زبان فرانسه یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد، دادگاه بین‌المللی لاهه، شورای اروپا، ناتو، صلیب سرخ، عفو بین‌الملل، پزشکان بدون مرز، کمیسیون اروپا و بسیاری دیگر از سازمان‌ها و مراکز بین‌المللی جهان است.

امروزه تعداد سفرهای خارج از کشور به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در این بین تعداد سفرهای ایرانیان به کشور فرانسه، بیشترین پرواز را در لیست ثبت کرده است. حال تصور کنید که به کشور فرانسه سفر کرده‌اید و فقط توانایی صحبت به زبان انگبیسی را دارید و قادر به انجام مکالمه با زبان فرانسه نیستید، خب به نظر شما به در طول مدت سفر با چه مشکلاتی روبه رو هستید.

 

مشاوره کلاس زبان فرانسه : 8578 – 034 – 0922

یادگیری زبان فرانسه جقدر طول می کشد ؟

متاسفانه هیچ راه آسانی برای پاسخ به آن وجود ندارد. یادگیری یک زبان فرایندی پیچیده است که برای هر شخصی بسته به شرایطش، به عوامل متفاوتی بستگی دارد. اگر شما قبلا به یک زبان خارجی صحبت می‌کردید و یا به اصطلاح چند زبانه هستید، شما ممکن است به زمان کمتری احتیاج داشته باشید. مطالعات علمی ثابت کرده که افراد دو زبانه، زبان سوم را ساده‌تر فرا‌می‌گیرند؛ به این دلیل که آن‌ها به طور طبیعی بیشتر عادت دارند که در معرض زبان‌های مختلف باشند. و تسلط و مهارت در یک زبان، تسلط و مهارت در زبان دیگر را تقویت می‌کند.

روش یادگیری شما نیز نقش مهمی را در سرعت یادگیری زبان بازی می‌کند. اگر یادگیری شما فقط به کلاس محدود است، یادگیری زبان کمی بیشتر از شما وقت می‌گیرد.

با این حال اگر شما در خارج از کلاس در معرض زبان فرانسوی باشید، شما می‌توانید زمانی را که برای یادگیری نیاز دارید کاهش دهید. خواندن، گوش‌دادن به رادیو و یا کتاب‌های الکترونیکی، نوشتن، صحبت‌کردن، دیدن فیلم و مسافرت‌کردن به یک کشور فرانسوی زبان می‌تواند به فرایند یادگیری شما کمک کند.

به طور طبیعی، اینکه چقدر زمان لازم دارید تا فرانسوی یاد بگیرید به این بستگی دارد که چقدر زمان برای آن به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه اختصاص می‌دهید. مطالعات ثابت‌کرده است که کسانی که تصمیم می‌گیرند روزانه یک ساعت به مطالعه زبان بپردازند -خواه یادگیری گرامر، دیدن فیلم، حفظ‌کردن کلمات و یا…- بسیار سریع‌تر از کسانی یاد می‌گیرند که فقط به همان کلاس هفتگی اکتفا می‌کنند.

سطح  A1

دانش‌آموختگان تا این سطح می‌توانند عبارات ساده را متوجه شوند و از آن‌ها استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند با فرانسوی‌ زبانان در حد ساده ارتباط برقرار کنند و در صورتی که به آرامی صحبت کنند متوجه مکالمه شوند.

سطح  A2

تا این سطح می‌توانید جملاتی را که بر اساس تجربه خود به دست آورده‌اید را استفاده کنید. می‌توانید ارتباط  با دیگران داشته باشید و جزئیات ساده در مورد محیط اطرافتان و فعالیت‌های روزانه را بگویید.

سطح  B1

به عنوان یک دانشجو تا سطح متوسط، می‌توانید جملات را براساس تجربه‌ها و اولویت‌ها کامل کنید. همچنین قادر هستید بدون سختی مسافرت داشته ‌باشید، امورا ساده‌ را انجام دهید و در صورت لزوم ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، می‌توانید نظرات دیگران را متوجه شوید و به آن‌ها پاسخ مناسب بدهید.

سطح  B2

دانشجویان تا سطوح پیشرفته می‌توانند موضوعات مختلف را بفهمند، ازجمله موضوعات پیچیده و در زمینه‌های تخصصی. این افراد می‌توانند به سادگی با افراد محلی و روان ارتباط بگیرند، بدون اینکه احتیاج به فکر کردن و یا ترجمه داشته باشند. در این سطح، می‌توانند نظرات، تجربه‌ها و احساساتشان را در مورد یک موضوع و یا یک وضعیت در هر زمینه‌ای به اطلاع بقیه برسانند و مطرح کنند.